Mijn aangetekende pakket is aangekomen, maar de ontvanger is het kwijtgeraakt. Wat zijn nu mijn rechten?

Op 1 september is mijn aangetekend pakket ontvangen op de locatie; dit is een groot bedrijf... Mijn pakket was gericht aan het inhouse-uitzendbureau... Op 1 september is het ontvangen en er is voor getekend... Alleen nu is het pakket onvindbaar op de locatie...

Wat zijn mijn rechten? Is het voor post.nl mogelijk erachter te komen wie het pakket heeft bezorgd etc?

1.4K
Pieterke
3 jaar geleden
Ik zou even contact opnemen met Post.nl. Ikzelf heb goede ervaringen met de klantenservice op Facebook van Post.nl. Zij hebben destijds veel moeite gedaan een zoekgeraakt pakketje voor mij op te sporen. Gewoon bellen kan natuurlijk ook.
Utrecht
3 jaar geleden
PostNL zal niet veel kunnen helpen: zij hebben immers het pakket afgeleverd (en daarvoor een handtekening ontvangen). Het is het ontvangende bedrijf dat het is kwijtgeraakt.
Jij hebt bewijs dat je pakket is verstuurd én is ontvangen. Dat zij het intern zijn kwijtgeraakt is hun probleem.
jodyenboyke
3 jaar geleden
I.v.m. het Corona-beleid hoeft er op dit moment niet getekend te worden en vraagt de bezorger alleen naar de naam van diegene die het pakket in ontvangst neemt.
En daardoor kan het afleveradres niet direct verantwoordelijk worden gesteld. Het gebeurd nl. echt vaak, dat het pakket niet daadwerkelijk is afgeleverd, bij meerdere pakketten gebeurd het dat er een pakket in de auto achterblijft.

Antwoorden (1)

Degene die voor ontvangst heeft getekend is verantwoordelijk voor het pakket. Je zult dus op het bezorgadres moeten zijn. Post.nl heeft zijn werk volgens afspraak uitgevoerd.
3 jaar geleden
robert1986
3 jaar geleden
ik heb een melding gemaakt, de medewerker zegt dat eigenlijk de laatste 3 cijfers van het id bewijs genoteerd had moeten worden,,,, maar dit is niet gebeurd... dat is dus nalatigheid