Maakt het uit op welke naam je een pakket uit het buitenland stuurt als het adres klopt?Komt het dan?

Als je een nepnaam gebruikt om iets te ontvangen maar wel een adres da geldig is .Ga ja het pakket dan kunnen ontvangen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K
tinus1969
3 jaar geleden
Waarom zou je een nepnaam opgeven? Het zou niets verbazen als juist dat de douane triggert om onderzoek te doen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kdenk ni da ik ga moeten legitimeren want de persoon vroeg om ofwel MIJN adres of het adres nrwaar ik het pakketje wil laten opsturen te geven
Pieterke
3 jaar geleden
Donkykong: Dan moet degene die jouw pakje aanneemt wel bereid zijn om voor ontvangst te tekenen als dat gevraagd wordt. Ik denk dat je het beter naar je eigen adres kunt laten sturen om vervelende dingen te voorkomen.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
ik bestel vaak spullen via Wish. Adres klopt, maar mijn naam niet: Voldemort Vilijn. Het komt allemaal gewoon aan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb hem uiteindelijk aangekregen na 7weken wachten ,toch blij!!! Postbode vroeg niets meer dan een handtekening en een betaling van taksen

Antwoorden (1)

Er wordt alleen gekeken naar postcode en huisnummer. Je naam is niet belangrijk.
Als je je bij ontvangst moet legitimeren, krijg je natuurlijk niets als je een nepnaam opgeeft.
.
PostNL:
Bij een zending met controle op geboortedatum of ID verificatie bekijkt de bezorger eerst de geldigheid, naam en foto van het legitimatiebewijs. Vervolgens voert hij de geboortedatum of het documentnummer in de terminal in om te controleren of dit overeenkomt met het nummer dat is opgegeven bij het aanmelden van de zending. Als dit klopt overhandigt hij de zending. PostNL slaat deze ingevoerde nummers niet op.
Het is niet mogelijk om bijvoorbeeld een huisgenoot te machtigen voor een dergelijke zending. Enkel de geadresseerde met zijn eigen identiteitsbewijs mag de zending in ontvangst nemen.
Toegevoegd op 15 juli 2020 09:12: bron, tekst
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoe zit het als de ontvanger zich moet legitimeren (niet identificeren) voordat hij/zij het pakket in ontvangst mag nemen. Post.Nl het mag afgeven?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vermoedelijk woont @Donkykong ergens in Vlaanderen.
Voor België geldt als het per Post.Nl bezorgd wordt:
https://www.postnl.be/contact/in-ontvangst-nemen/moet-ik-me-legitimeren-als-ik-een-pakket-ophaal-bij-postnl-locatie/
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik haal vaak pakketjes op voor mijn man. Er is niets waaruit blijkt dat ik het recht heb, zijn pakketjes af te halen, maar toch krijg ik ze altijd mee, hij die van mij ook trouwens. Dan moet ik mij wel identificeren bij de balie, maar toch...