Bestaan de blauwe luchtpost enveloppen nog?

Waren enveloppen die eigenlijk gelijk een brief waren en van heel dun papier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

ik denk het niet, maar officiele luchtpost bestaat ook niet meer.
Tegenwoordig wordt gekeken (als je het hoogste tarief betaalt) naar de snelste manier van verzenden, en dat kan ook wel eens geen luchtpost zijn. bv als er vaker weg of watervervoer is dan luchtvervoer naar de plaats van bestemming
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tot nog niet zo lang geleden waren er in Nederland en in andere landen nog luchtpostbladen in gebruik. Maar tot wanneer precies heb ik (nog) niet gevonden.
Ooit schreven we de aerogrammen vol ("pas op: niet op de plakrandjes schrijven!"), maar de techniek van communiceren verandert met de tijd. Nu gebruiken we het gemak (en vooral de snelheid!) van email en internet.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het laatste Balienieuws van TNT dat ik erover heb gevonden: Op het postkantoor zijn al in december 2006 postwaardestukken te koop met de tarieven van 2 januari 2007. Ze worden verkocht in sets van 10 stuks, geseald op een hangkarton in de nieuwe TNT-uitvoering. Het gaat om de briefkaart en de verhuiskaart van 44 eurocent en het luchtpostblad van 67 eurocent.
http://www.po-en-po.nl/nieuws.html
13 jaar geleden
Die oude blauwe enveloppen met een rood gestreept randje en daarop een soort stempel met 'Air Mail'? Die zijn nergens meer (normaal) te koop, helaas.

Al gebruik ik ze niet waarvoor ze zijn, vind ik ze er erg leuk uitzien. Toevallig heb ik laatst een stapeltje gevonden bij een postzegelhandel. Heb ze meegenomen, blijf het leuke enveloppen vinden.