Hoe verzend ik mijn pakje?

Ik had een paar vraagjes.

Ik heb iets verkocht en wil hem verzenden. Adresgegevens van de koper staan er al op, maar ik wil niet dat mijn adresgegevens en naam erop komen te staan. Is dat een probleem? Want als je Online een verzend sticker aanvraagd moet het wel verplicht. Maar als ik laat doen hoeft het dan niet? Hoor het graag. En wat zien ze dan in de PostNL app staan als Afzender? Bedankt voor antwoorden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je hoeft geen afzender op te geven. Al helemaal niet als je naar een PostNLpunt gaat, dan geef je alleen de geadresseerde op.

Maar je hoeft volgens mij online ook geen verzendgegevens op te geven:

https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details

En wat postnl niet weet kan ook niet vermeld worden bij ontvanger.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je feedback. Yes, het is verplicht Online dat je je adres gegevens moet invullen inc naam etc... wat bij Postkantoor dus niet hoeft volgens jou.

Andere antwoorden (1)

Je kunt gewoon het adres op het pakje schrijven, dan hoef je niets online te doen. Geef het af bij een PostNL punt, die plakken er postzegels op en niemand zal je een afzender vragen. Besef echter wel dat als het pakje zoek mocht raken of de geadresseerde het zou weigeren, het niet terug naar jou gezonden kan worden als er geen adres van jou op staat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
"die plakken er postzegels op en niemand zal je een afzender vragen" Als het een klein pakje is dat door de brievenbus past, kun je er zelf losse postzegels op plakken. Is het daarvoor te groot, dan is het een pakket en moet er een pakketzegel op met streepjescode. PostNL vraagt je altijd om het adres van de afzender. Voor verzending binnen Nederland zonder aanvullende service kun je dat onbeantwoord laten. Voor verzending naar het buitenland, of binnen Nederland aangetekend of met 'verzekerservice' is een adres van de afzender wel verplicht. https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/