Bezorgt de postbode de briefpost op huisnummer van laag naar hoog of andersom?

7 maanden geleden
tinus1969
7 maanden geleden
Ik vermoed dat daar geen regels voor zijn.
ronron1212
7 maanden geleden
Dat zal er aanliggen van welke kant hij of zij de straat inkomt.
Inekez1
7 maanden geleden
Dat verschilt per straat - of per deel van de straat. Het maakt ook uit of je in een straat woont waar de postbode met de auto, scooter, fiets of lopend bezorgt. Hoe is de verdeling van woningen in de straat, hoe is de verdeling van straten in de wijk, etc. In de ene straat gaat de postbode de hele straat door aan de ene kant en dan de hele straat terug aan de andere kant. In andere straten wordt her en der de fiets of scooter of postkar geparkeerd en worden rondjes gelopen, dat is dan vaak ook de ene kant nummers van laag naar hoog en de andere kant van de straat van hoog naar laag, of andersom. Er zijn ook straten, vaak in het buitengebied of industrieterrein waar weinig postadressen zijn, waar de postbode met de auto zowel links als rechts bezorgd. Het ligt dan net aan de route welke kant hij op rijdt. Verder hangt het van de situatie in de straat af wat de makkelijkste en veiligste optie is.
crispy
7 maanden geleden
De postbode bepaalt dat zelf. De meest efficiënte route is de manier hoe die dat doet, en dat wordt ingegeven door ervaring. Er is geen regel voor om dat de ene of de andere kant op te doen.
tinus1969
7 maanden geleden
Ashleysmith, is er een speciale reden dat je dit vraagt? Problemen met de post?
SingingCoyote13
7 maanden geleden
ik vraag me net af. hebben postbodes niet een stapeltje in hun bagage mee (de post) en is die wel of niet gesorteerd op huisnummer ? want als wel, dan ligt het eraan hoe om de postbode het stapeltje post houdt hoe die dan de straat op of afloopt lijkt me. En het lijkt mij dat ze die stapeltjes sorteren zodat een postbode het wat makkelijker heeft. ik moet zeggen ik kan me alleen herinneren dat postbodes lineair de straat afgaan, zeg maar van hoog naar laag of andersom, ik heb zelden postbodes heen en weer zien lopen, of ze hun hele stapel post meermalen zien doorspitten, wat flink lang kan duren bij elk adres, op de huisnummer(s) van het pand waarvoor ze op dat moment stond(en).

Antwoorden (1)

Aan de ene kant van de straat van laag naar hoog en aan de andere kant van de straat van hoog naar laag.
7 maanden geleden
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Niet mee eens. Citaat uit de reactie van Inekez1 : In de ene straat gaat de postbode de hele straat door aan de ene kant en dan de hele straat terug aan de andere kant. In andere straten wordt her en der de fiets of scooter of postkar geparkeerd en worden rondjes gelopen, dat is dan vaak ook de ene kant nummers van laag naar hoog en de andere kant van de straat van hoog naar laag, of andersom. Gebeurt onder andere bij ons in de straat. Postbode heeft drie of vier plekken waar hij/zij/het een rondje maakt. Is ook afhankelijk van de hoeveelheid post. Als er in de straat maar een aantal poststukken te bezorgen zijn, zal hij/zij/het dat niet op volgorde van huisnummers doen (laag/hoog) maar op wat als eerste komt. En dan kan het best zijn dat nummer 20 voor nummer 15 ligt.