Naar Walibi met auto of openbaar vervoer?

Ik ga morgen met mijn vriend naar walibi (in flevoland). Ik heb opgezocht hoeveel het kost: met de auto heen en terug aan benzine + de parkeerkaart = 31,50
Met het openbaar vervoer (met 1 OV-kaart!) met trein + bus = 24,74.
Maar met het openbaar vervoer is het meer dan 3 uur reizen, met de auto iets meer dan 1,5 uur.
Dus wat kunnen we het beste doen: zo snel mogelijk maar 7 euro meer, of langzaam maar 7 euro minder?

Extra: ik kom vanuit Dordrecht (ten oosten van Rotterdam)
En: walibi heette eerst sixflags (voor het geval mensen 'walibi' niet kennen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik zou met de auto gaan. Het is sneller en wat ik vooral een voordeel vindt, je kan weg wanneer je dat zelf wilt. Vaak gaat zo'n bus 1 of 2 keer in het uur en dan moet je dus gaan plannen wanneer je weg kan gaan. Vind ik persoonlijk erg vervelend. Vaak is zo'n dag best vermoeiend en als je dan naar huis wilt, dan wil je ook het liefst zo snel mogelijk thuis zijn naar mijn ervaring. Voor die 7 euro zou ik het iig niet laten en als je het eigenlijk niet kan missen, neem dan drinken en eten mee inplaats van het daar te kopen bijv. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is moeilijk voor ons om hier antwoord op te geven. De vraag is: Kun je die 7 Euro missen of niet?
Je vermeldt ook niet waar je vandaag komt, dus hoe veel kans op files je zal maken.
Op zich is mijn ervaring dat het in de polder met files en dergelijke wel meevalt.

Persoonlijk zou ik altijd de auto verkiezen boven de trein. Oke, je kunt files hebben, maar mijn ervaring met treinen en de vertragingen die daar op kunnen treden zijn ook niet misselijk. Of de overstap tijd is net te krap waardoor je alsnog je aansluiting mist.

Aan de andere kant kun je voor die 7 Euro weer net een frietje halen voor tussen de middag (veel meer zal wel niet kunnen met de prijzen van de horeca in dat soort parken).

Toegevoegd op 21-05-2009 15:48:07
Nog even terugkomend op de tijden...
Met de OV ben je alles samen dus 6 uur onderweg... dat is een halve dag!
Met de auto dus heen en terug zo'n 3 uur, dat scheelt toch wel. Zeker als je het over zo'n Walibi hebt, kans is dat je voor sommige attracties ook wel zo'n uurtje in de rij staat... Dan is de dag gauw voorbij met zo'n Openbaar Vervoer reis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de stichse en de hollanse brug is een ramp eg wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, ik rij die regio altijd in komende over de veluwe, langs Harderwijk en daar valt het toch altijd wel mee.
waar ga je voor
lekker moe weer terug achter het stuur
of onderuit in de trein terug
druk op de weg
ik wis het wel
ik ga met het openbaar vervoer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou echt met de auto gaan. Zeker als je met zijn tweeën bent en dus niet alles helemaal zelf hoeft te rijden. Waarom zou je op zo'n drukke, vermoeiende dag ook nog eens zo veel uren in de trein willen zitten?
Maar goed. Als je die 7 euro niet kunt missen omdat je daarmee je eten voor diezelfde dag moet kopen, dan moet je maar met de trein.
Trouwens, als het geld een probleem is in het algemeen, dan misschien beter niet naar Walibi gaan, maar je geld aan iets nuttigers besteden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat je in je berekening iets over het hoofd ziet, namelijk de totale autokosten (brandstof, belasting, verzekering, onderhoud, afschrijving en financieringskosten).
Als je even onderstaande link volgt, dan zul je zien dat je na een nieuwe berekening duurder uit bent dan met het O.V.

Toegevoegd op 21-05-2009 16:06:43
En ja, ik zou ook met de auto gaan. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder de financiële overweging in acht te nemen, is het toch een stuk minder stress zonder wagen.En ik vermoed zelfs dat je bepaalde kosten per km van de wagen (verzekering, afschrijving, onderhoud) niet in rekening neemt.Dus ja voor het openbaar vervoer. Dat 1,5 uur verschil kun je met iedereen bijpraten, door het venster kijken, een tijdschrift lezen ,nieuwe kontakten maken en zo vel andere dingen.