Dien ik met mijn zojuist ontvangen jaartrajectkaart (tevens ov chipkaart) telkens in en uit te checken?

Ik hoor verschillende verhalen, de een zegt dat je ook met een traject kaart telkens in en uit moet checken, en ik hoor ook weer (en lees ook in de begeleidende brief) dat er voor mij voorlopig nog niets veranderd, wat suggereert dat ik net als met mijn oude trajectkaart gewoon in de trein/bus kan gaan zitten. Men checkt dan door de tekst te lezen, met begin/eind station en begin/eind datum.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het laatste wat ik heb gehoord van de NS, is dat het in- en uitchecken op het eigen traject nog niet goed werkt met de jaartrajectkaart. Daarom niet in- en uitchecken, er staat sowieso op de pas gedrukt wat je abonnement is, en dat kan extra gecheckt worden met de paslezer van de conducteur.