Wie kan mij uitleggen hoe het zit met de ov chipkaart en zijn kortingen?

Een ov chipkaart kost 7,50.
Maar hoe zit het met die voordeelurenabonnement? Wat gaat die kosten, en kan dat bij de ov-chip kaart?
Krijg ik überhaupt 40% korting met de ov chipkaart en hoe?

Ik snap er echt niks meer van!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je een NS-voordeelurenkaart hebt, zit daar een OV-chip in. Zo'n kaart kost 55 euro per contractjaar en dan heb je op NS-treinreizen na 9 uur 's ochtends en in het weekend, op bepaalde feestdagen en juli/augustus onbeperkt reizen met 40% korting.
Met de OV-chipkaart krijg je geen korting, want kortingen zijn gekoppeld aan een abonnement (voor bus/tram/metro of de trein) of een voordeelurenabonnement (alleen voor de trein).
De Voordeelurenkaart is van NS dus daarmee krijg je alleen korting op NS-reizen.
Je kunt dan saldo op de chip zetten waarmee je in de trein automatisch met korting reist en in ander vervoer tegen het daar geldende tarief.
Dus je hoeft niet voor elke vervoerssoort een andere kaart te hebben, dat is een voordeel van die OV-chip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk bij ov- chipkaart.nl en daar kun je echt alles vinden.