Waarvoor is de bovenste kabel bij tramleidingen voor?

Tramleidingen hebben 2 kabels maar de tram zit echter alleen maar vast aan de onderste kabel, waar dient de andere voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

de bovenste kabel (meestal staalkabel) is inderdaad om de stroomkabel aan te geleiden, dus zorgen dat die op de juiste plaats blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De onderste kabel is voor de stroom, de bovenste is om de onderste aan op te hangen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleine aanvulling, dankzij de bovenste die doorhangt hangt en verschillende lengtes koppelkabels hangt de onderste redelijk recht wat weer handig is om tram/trein onderdoor te laten rijden