Hoe moet ik reizen naar de GelreDome via het OV?

Ik heb een kaartje voor het optreden van Peter Gabriel in de GelreDome, 17 september.

Ik heb nog geen rijbewijs, dus wil ik met het openbaar vervoer heen. Via 9292OV.nl kom ik niet verder dus ik vraag het hier.

De aanvang is om 20.00u.

Hoe moet ik reizen en met wat voor kaartje?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik woon zelf in Vlagtwedde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K
sterredag
13 jaar geleden
zou handig zijn om te weten waar je vandaan komt eigenlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die gegevens kun je toch makkelijk opzoeken op internet.
sterredag
13 jaar geleden
zo makkelijk was het inderdaad niet, al dacht ik dit zelf ook, maar vlagwedde zelf herkende ov9292 al niet, je moest echt de straat van de bushalte en de plaatsnaam intypen. Alleen plaatsnaam gaf hij aan onbekende plaats.

Antwoorden (4)

Als je met het openbaar vervoer reist, kun je het beste de trein naar station Arnhem Centraal nemen. Op het stadsbusperron vertrekken elk kwartier bussen die langs GelreDome komen. Dit is lijn 7. Je stapt uit bij de halte Batavierenweg, waar je GelreDome rechts van je ziet liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zonder die info:

Openbaar vervoer
Als je met het openbaar vervoer reist, kun je het beste de trein naar station Arnhem Centraal nemen. Op het stadsbusperron vertrekken elk kwartier bussen die langs GelreDome komen. Dit is lijn 7. Je stapt uit bij de halte Batavierenweg, waar je GelreDome rechts van je ziet liggen.

Toegevoegd na 9 uur:
Je pakt een andere vrijdag op ov9292.nl
vertrek wordt dan kraaikampweg in vlagtwedde
doel batavierenweg arnhem, dan neemt hij een veel te late route, maar dan kan je wel op eerder klikken:
Je bent bijna 4 uur onderweg

15:21 kraaikampweg
vlagtwedde Marke
Vlagtwedde 15:26 lopen 5 min
15:26 Marke
Vlagtwedde Busstation
Ter Apel 15:58 Bus 70
Qbuzz
richting Ter Apel
15:59 Busstation
Ter Apel Busstation NS
Emmen 16:27 Bus 73
Qbuzz
richting Emmen
16:34 treinstation Emmen
spoor 1 treinstation
Zwolle
spoor 15 17:35 Stoptrein
NS
richting Zwolle
17:48 treinstation
Zwolle
spoor 7 treinstation Arnhem
spoor 8 18:50 Intercity
NS
richting Roosendaal
18:50 treinstation Arnhem Centraal Station
Arnhem 19:02 lopen 12 min
19:04 Centraal Station
Arnhem Gelredome
Arnhem 19:10 Stadsbus 7
Connexxion
richting Rijkerswoerd
19:10 Gelredome
Arnhem batavierenweg
arnhem 19:11 lopen 1 min
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je vandaan komt en hoe je dus moet gaan reizen.

Je moet op http://www.9292ov.nl/
bovenaan invullen van waar je reist.
Daar onder moet je invullen waar je van plan was naar toe te gaan reizen, het Gelredome dus.
Je kunt bij beide een adres in typen
(adres Gelredome = Batavierenweg 25)
of het bolletje aan klikken van het treinstation van waar je wilt gaan reizen naar station in Arnhem.

Ik hoop dat het zo wel lukt.
Heel veel plezier.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zo te lezen ben je niet bekend in Arnhem.
Omdat toen in het Gelredome moest zijn toen ging ik lopen van station naar Gelredome.
Dat is eigenlijk alleen maar rechtdoor lopen.
Maar je kan natuurlijk altijd de bus nemen, bus lijn 7
Even uit mijn hoofd.
Het Gelredome is zo'n groot gebouw dat kan je niet missen vanuit de bus.
(Halte Batavierenweg 25)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp

Bij grote concerten in het Gelredome worden er altijd pendel bussen ingezet van het centraal station in Arnhem naar het Gelredome.
Zoals al eerder gezegd gaan er inderdaad ook normale stadsbussen richting het Gelredome. Je bent er dan binnen +/- vijf minuten. Om de tien minuten gaat er wel één.
Je betaalt hier twee strippen voor of je kunt een dal-kaartje in bus kopen van €1,10.

Wat ik echt af zou raden is om te gaan lopen.
Het is best ver om te lopen en bovendien moet je een brug over. Ik zou je krachten sparen voor de rest van de avond!

Bij de link kun je zien hoe je via de normale lijnen bij het Gelredome komt, echter ik zou als ik jou was gewoon met het extra vervoer reizen dat wordt ingezet. Wel zo makkelijk! have fun ;-)