Wanneer mijn stamkaart die ook een kortingskaart is stuk is, en ik stuur deze op, kan ik dan nog met mijn maandtraject abbo reizen zonder stamkaart?

Ik heb gewoon van die kaartjes voor het traject en een zone en reis dus niet op saldo, maar dat ik korting heb is niet af te lezen van de kaart, omdat die kaart stuk is. Nou wil ik deze opsturen om te laten maken, maar ik vraag me af of ik dan nog wel met enkel die kaartjes mag reizen. Kortom, is het verplicht je stamkaart bij je kaartje te tonen (niet als kortingskaart, ik snap dat ik zonder de kaart geen korting heb)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ha, die Elwinvanbreemen;

In principe kan een controleur er natuurlijk om vragen, dus misschien is het slim om van de restanten van je stamkaart een fotokopie te maken en die zolang bij je te houden. Samen met een geldig kaartje plus een eventuele legitmatie en je verklaring moet je dan wel een enorme dienstklopper treffen voor er moeilijk over gedaan wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kaartjes zijn inderdaad alleen geldig in combinatie met een geldige stamkaart. Dat hoeft overigens geen chipkaart te zijn, bij de NS-balie kun je nog steeds een stamkaart laten maken die je meteen meekrijgt. Neem een pasfoto mee en een identiteitsbewijs, en je krijgt de stamkaart zo mee.

Wel heeft iedere stamkaart een uniek nummer, dat overeen moet komen met het nummer op het maandtrajectabonnement dat je gebruikt. Vraag even na bij de balie of je je trajectabonnement kunt inwisselen voor een abonnement met het nieuwe nummer!