Hoe kan een trein alleen een instapmogelijkheid hebben zonder uitstapmogelijkheid, of andersom?

Op http://www.nshispeed.nl/web/file?uuid=e2ba3291-9502-4542-94f7-0fb8bd41dbcf&owner=21609c8f-8569-49f1-8893-084532bab3cf lees ik dat de ICE van Amsterdam naar Frankfurt tijdelijk zal stoppen op Mönchengladbach.

Daar is niets mis mee, maar er staat bij dat je daar wel kunt uitstappen, maar niet kunt instappen.

Ook de trein van Frankfurt naar Amsterdam stopt tijdelijk op Mönchengladbach, maar voor die trein geldt het omgekeerde: je kunt daar wel instappen, maar niet uitstappen.

Dit roept twee vragen op:
--  WAAROM deze beperking?
--  HOE gaan ze voorkomen dat je in- of uitstapt
     als dat niet mag?

Toegevoegd na 14 minuten:

Bij sommigen lijkt de link niet te werken (bij mij wel...). Hier een alternatieve link naar hetzelfde document:
http://tinyurl.com/2cqspyk

Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat dacht ik ook, instappen duurt vaak langer dan uitstappen.

Het beste antwoord

Omdat de trein afwijkt van zijn normale route en daar normaal ook geen mensen zou laten instappen. Maar nu vanwege werkzaamheden? wel.

Je kan niet voorkomen dat er mensen instappen, maar op een afgelegen perron stoppen helpt wel mee. En anders heb je nog conducteurs die erop gaan letten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Die trein is 400 meter lang - die conducteur kan echt niet voorkomen dat er mensen instappen bij een andere deur, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conducteurs en medewerkers van het perron zelf kunnen ook bij de trein staan. Heb ik wel eens eerder gezien. Als er een internationale trein aankomt staat er een scala aan mensen ineens omheen.

Andere antwoorden (1)

De ICE heeft vanaf Duitsland gereserveerde plaatsen. Net als met de Thalys hier. Je kunt echter geen kaartje kopen voor het traject Mönchengladbach - Keulen/ect en andersom. Het ticketsysteem heeft die mogelijkheid niet. Dus kun je ook niet instappen.