Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een trajectkaart van de NS die tevens een kortingskaart is. Ziet de automaat dat als ik op saldo ga reizen

Ik heb een trajectkaart van de NS die tevens een kortingskaart is. Als ik nu op saldo ga reizen ziet de automaat dan dat ik een kortingskaart heb? Of moet ik de volle pond gaan betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een trajectkaart kun je nog niet op saldo reizen. Ook niet met korting.

Hier de letterlijke tekst van de website van de NS:

Met uw Jaartrajectabonnement met korting reizen op een ander traject.
Voor uw treinreizen buiten uw eigen traject koopt u voorlopig nog gewoon papieren treinkaartjes. U kunt nog niet op saldo reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Indien het saldo-reizen al voor je trajectkaart geëffectueerd is (daarvan krijg je bericht); dan moet je niet langer dan vijf minuten vóór negen inchecken en dan krijg je je korting. In de zomermaanden geldt deze maatregel niet, omdat je dan ook vóór negenen met korting mag reizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is dus ja: de automaat herkent je kortingskaart (voordeelurenabonnement) en zal automatisch het kortingstarief berekenen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding