Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het toegestaan als je vies bent om met het ov te reizen?

Stel je hebt gesport je zit bij Rugby je zit helemaal onder de modder kan je dan geweigerd worden in het ov? Ik vraag mij dit gewoon af ik vrienden en vriendinnen van mij reizen al jaren met het ov na het sporten maar zijn nog nooit geweigerd. Ze spelen met name hockey sommige voetbal. En een speelt ook Rugby.

Ritsuka
6 maanden geleden
Er zijn daar toch kleedkamers met douches?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Er is geen specifieke regel die zegt dat je niet met het OV mag reizen als je vies bent.

In de praktijk is het zo dat conducteurs en personeel van het OV meestal geen problemen hebben met mensen die net gesport hebben, zelfs als ze modderig zijn. Het gaat er meer om dat je anderen niet in de weg zit of overlast veroorzaakt.

Het kan natuurlijk wel zijn dat je door je uiterlijk en geur wat aandacht trekt, maar in de meeste gevallen worden mensen gewoon met rust gelaten.

Wie heeft hier ervaring mee? Hebben jullie ooit iemand geweigerd of zelf problemen gehad in het OV na het sporten?
(Lees meer...)
6 maanden geleden
tinus1969
6 maanden geleden
Bron hiervan?
Er is geen specifiek verbod om met OV te reizen als je vies bent. Maar de wet personenvervoer artikel 72 zeggen:
Het is een ieder verboden zich in een auto, bus, trein, metro, tram of een via een geleidesysteem voortbewogen voertuig dan wel in of in de onmiddellijke nabijheid van een station, halteplaats, of een andere bij het openbaar vervoer behorende voorziening en de daarbij behorende perrons, trappen, tunnels en liften zodanig te gedragen dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing