Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik een dag van te voren of een bepaald traject ook uitvalt bij een landelijke staking?

Staking Openbaar Vervoer.

een jaar geleden
531
SingingCoyote13
een jaar geleden
htm doet niet mee staat er. net als ns,gvb en ret. ik woon in den haag (htm). dit was ooit een keer al eerder gezegd tijden een staking paar jaar geleden, ook als zodanig. en die keer ging ik dus op weg naar mijn werk sochtends en in de middag wilde ik terug en alles lag plat. was heel het land in ov staking gegaan en de uitzonderingen ook. en toen moest ik met een taxi terug kostte me ook weer tegen de 50 euro. een tram rit kost maar 1.90 euro ofzo. het is dus niet altijd duidelijk of wat ze zeggen ook werkelijk zo gaat lopen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het personeel van NS, GVB, HTM en RET metro/tram heeft een andere CAO en staakt niet. Ritten van die vervoerders gaan dus gewoon door (tenzij door andere reden een rit uitvalt).

Van de vervoersbedrijven die wel staken, staakt nooit al het personeel. Het is van te voren niet te zeggen welke ritten zullen vervallen en welke gewoon doorgaan. Van de ritten die wel doorgaan, bestaat de kans dat de bus of trein zo vol is, dat je alsnog niet mee kunt.

Er is van te voren moeilijk te voorspellen welke ritten er uitvallen. En ook is het onduidelijk hoeveel reizigers thuis zullen blijven, met de auto zullen gaan, of zullen reizen via andere routes dan ze gewend zijn, met extra drukte als gevolg.

Download de app van 9292 zodat je onderweg de meest actuele informatie kunt opzoeken. En zorg voor warme kleren, een paraplu, broodjes en thermoskan warme thee, voor het geval je ergens lang in de kou en regen moet wachten.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding