Kun je het saldo van je ov-chipkaart terug vragen?

een jaar geleden
1.9K
tinus1969
een jaar geleden
https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen.htm#/
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Als je kaart bijna verlopen is kun je het saldo ook laten overzetten naar je eventuele nieuwe kaart bij bijv. een NS-loket. Je kunt hier ook gewoon je geld terugvragen

Antwoorden (1)

Ja. Ook als je kaart nog niet verlopen is kun je het saldo terugvragen, want het is tenslotte jouw geld. Hoe je jouw saldo terugvraagt, is afhankelijk van je kaarttype (anoniem of persoonlijk) en de status van je kaart (verlopen of nog niet verlopen). Gaat het om het saldo van een geldige kaart dan kun je dit opvragen bij de balie van een vervoerder.
Maar als er meer dan dertig euro op staat, dan kun je dat alleen terug krijgen door de kaart met een ingevuld formulier (zie https://www.ov-chipkaart.nl/web/file?uuid=d594c7fd-c100-49a3-9bd2-e34d7157145a&owner=c3293205-850e-47fb-bff7-ae830280f025&contentid=1299) op te sturen. Die ov-chipkaart kan dan niet meer worden gebruikt.
Amadea
een jaar geleden