Groep van 7 (groepsticket) van ede-w naar dalfsen. uitstappen in zwolle en door?

MAg ik op de terugweg Zwolle bezoeken en daarna doorrijden naar ede?

een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
Waar gaat het over? Bus, trein?
TurfGraver
een jaar geleden
Hele groep uitstappen?
ronron1212
een jaar geleden
De hoofdregel is dat een medereiziger altijd samen reist met de hoofdboeker. Medereizigers kunnen tegelijk instappen of bij een volgend station op het gekozen traject.

Antwoorden (2)

Ja, dat mag. Zolang jullie maar met z'n zevenen op dezelfde dag verder reizen naar Ede blijft het groepsticket gewoon geldig. Je zou bijvoorbeeld eerst ook nog samen in Amersfoort kunnen uitstappen om wat te gaan eten of drinken. Zolang het maar op de rechtstreekse route van A naar B ligt mag je in principe op alle tussenstations uit- en weer opstappen.
Amadea
een jaar geleden
Regel bij het groepsticket is dat de hoofdboeker de hele reis aanwezig is en de medereizigers dus alleen met het groepsticket kunnen reizen in aanwezigheid van de hoofdboeker.

Het is dus niet mogelijk om met dat kaartje onderweg uit te stappen en later verder te reizen als de hoofdboeker al met een andere trein is vertrokken.

Uiteraard mag je Zwolle bezoeken, maar dan moet je voor de rit Zwolle-Ede zelf een apart kaartje kopen, zonder groepsticketkorting.

Alleen als ook de hoofdboeker in Zwolle uitstapt en met jou samen naar Ede reist kun jij gebruik maken van je groepsticket. De rest van de groep die eerder naar Ede reist moet dan een apart kaartje of eigen groepsticket kopen.
een jaar geleden