Mag je met een enkele reis vanaf ieder station in Nederland naar Leeuwarden via Tilburg reizen vanaf Rotterdam ?

Als ik bijvoorbeeld vanuit Rotterdam richting Tilburg wil reizen zeg maar via Tilburg/Den Bosch/Nijmegen/Arnhem/Zwolle enz naar Leeuwarden, dan kan ik toch ook zeggen dat ik via Tilburg wil reizen?

Of moet je vanaf Rotterdam direct met de trein naar Leeuwarden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee, je kunt wel een dagkaart kopen, of een via kaartje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt. Ik ben wel eens van punt a naar punt b geweest via punt c, terwijl punt c verder weg lag dan punt b. Terwijl laatst iemand in de trein een boete kreeg omdat die via een te grote omweg van punt a naar punt b ging. Je moet dat gewoon even vragen op een groot station bij zo een loket. Of misschien weten ze het bij zo een winkeltje op het station ook. Bijvoorbeeld Kiosk of Wizzl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de NS betaal je voor het aantal kilometers dat je reist. Hoe groter de reis, hoe meer kilmoters je maakt hoe duurder het kaartje.
Als je van Rotterdam naar Leeuwarden wil koop je een kaartje voor de kortste weg. Wil je een langere weg nemen (dus via Tilburg) moet je dat aangeven als je een kaartje koopt (kan ook bij een automaat) en betaal je gewoon wat meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan moet je eerst een enkeltje naar Tilburg kopen.