Waar komt de naam blauwnet vandaan?

Uit ons eerdere (internet)onderzoek hebben we ontdekt dat het vervoersbedrijf Keolis opereert onder de naam van 'Blauwnet'. Voorheen droeg dit bedrijf de naam 'Syntus' wat een afkorting was voor SYNergie tussen Trein en bUS. Bij de namen van andere vervoersbedrijven 'NS' en 'Arriva' is de link tussen betekenis en naam echter transparant. 'NS/Nederlandse spoorwegen' spreekt voor zich en 'Arriva' is Italiaans voor '(het) komt aan' of iets dergelijks. We vroegen ons daarom af wat de origine is van de naam 'Blauwnet'.
https://www.keolis.nl/over-ons/wie-zijn-we
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Blauwnet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
SentWierda
3 jaar geleden
Het vervoerbedrijf Keolis gebruikt nog steeds de naam Syntus voor alle busvervoer in Overijssel en Gelderland. Dit vervoer wordt uitgevoerd met blauwe bussen.
De naam Blauwnet heeft uitsluitend betrekking op treinen van Keolis.

Antwoorden (1)

Blauwnet is een samenwerking tussen de provincies Overijssel en Drenthe en de vervoerders Keolis Nederland en Arriva. Alle regionale treinen van Keolis Nederland en Arriva zijn blauw van kleur. Dan is een naam voor deze samenwerking makkelijk gevonden...