Heeft iemand een oplossing voor een te laat ingaande studentenreisproduct?

Voor school moet ik na de zomervakantie 35 euro gaan betalen voor een totaal retour. Dit moet ik 2 weken (vanwege het feit dat mijn opleiding geregistreerd staat dat het 1 september begint, maar ze beginnen 20 augustus al) uit eigen zak betalen wat resulteert in 350 euro. Voor een 17-jarige net nieuwe Hbo student is dit best wel een flink zakcentje en mijn vraag is of er iemand is die een oplossing heeft zodat ik niet onnodig deze kosten moet gaan ophoesten.

Oplossing voor het regelen dat mijn reisproduct eerder aangevraagd wordt is niet mogelijk aangezien school niet mee wilt werken. Ook heb ik al gekeken naar abonnementen voor 1 maand, maar dan ben ik meer geld kwijt. Declaratie is ook geen optie, omdat dit probleem niet aan de criteria voldoet.

Suggesties?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Amadea
5 jaar geleden
Uitzoeken of een plaatsgenoot van jou dezelfde opleiding gaat doen, die wél een studentenreisproduct of kortingsabonnement heeft. Want dan kan jij met 40% korting met die persoon meereizen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Voor mij geldt dit ook (na de vakantie tweedejaar HBO). Ik hoef gelukkig veel minder te betalen (ca. 4 euro retour volgens mij) voor een week of 2 tot aan 1 september. Het is vervelend, maar ik probeer het positief te bekijken: je krijgt op de andere dagen immers gratis OV. Volgens mij kun je aangeven dat je hem eerder in wilt laten gaan bij het aanvragen van het studentenreisproduct, al betwijfel ik of dat werkt, want ik las ergens dat het pas vanaf 1 september kan.

Antwoorden (1)

Hier zit helaas niets anders op dan het uit eigen zak te betalen. Je kunt een kortingsabonnement nemen. Als je met de trein moet reizen, kun je goedkopere kaarten kopen via Vakantieveilingen of meereizen met een student zodat je 40% korring krijgt.

Ik weet niet waar je woont en hoe ver je moet reizen naar school, maar wellicht kan een bekende je brengen als je de tankkosten vergoedt.