Mag je met een NS trein retourtje onbeperkt heen en weer rijden?

Stel je koopt een retourtje tussen Nijmegen en Den Bosch mag je die dag dan onbeperkt heen en weer reizen of mag dit maar 1 keer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ook deze vraag komt weer retour. Zie hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/retourkaartje-trein-meerdere-keren-hetzelfde.26872
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee.
Een retourtje betekend: Heen & terug.
dus niet: heen, terug, heen terug, heen terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag slechts 1x heen en weer. Zolang de conducteur nog niet langs is geweest kán je het natuurlijk proberen, maar op eigen risico...
Toen ik nog met kaartjes reisde (nu OV Chipkaart) viel het me wel op dat de conducteur niet willekeurig z'n stempel zet: op de heenweg zet hij de stempel links en bij de terugreis rechts. Dus als je op je retourreis gecontroleerd wordt en je kaartje dus aan de rechterkant gestempeld wordt, kan je daarna niet nog een heenreis proberen omdat de conducteur dus kan zien dat je al een retourreis hebt gemaakt.
13 jaar geleden
De reis mag je maar één keer maken. Maar je kunt wel op ieder station uitstappen, daar de omgeving bekijken of iets anders doen, en een volgende trein je reis vervolgen. Zo kan je er toch een hele dagtocht van maken: Nijmegen Dukenburg, Wijchen, Ravenstein, Oss, Oss West, Rosmalen en 's Hertogenbosch Oost zijn allemaal stations waar je langskomt.
Amadea