Wat zou jij doen in deze situatie?

Ik ben student, en mag gratis reizen.
Ik ben deze week aan mijn stage begonnen, in amsterdam, waarbij ik dus moet reizen.
Reis kost zonder korting 12 euro retour.

Gisteren ontdekte ik dat mijn chipkaart op een een of andere manier defect is geraakt, omdat deze door niemand meer gescand werd, dus nu zit ik in een situatie waarbij ik een nieuwe moet aanvragen.
Dat gaat ongeveer 3-6 weken duren!
Dat betekent dus dat ik de treinreis zelf moet bekostigen, en dat ik dit niet kan verhalen bij een instantie!
Gaat me dus 200 euro kosten voor een kapot pasje!
Terwijl ik dit geld niet kan missen aangezien ik ook niet betaald krijg voor mijn stage!

Ik zit echt met een fcking probleem nu!

(tijdelijke pasjes bestaan niet meer)

kan iemand mijn adviseren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
twee maanden geleden heeft mijn zoon nog een tijdelijke kaart gekocht. inderdaad omdat hij op een nieuwe kaart 6 weken moest wachten. en dat is duur.
waarom is ie afgeschaft? vonden ze het te klantvriendelijk?
Annswers
13 jaar geleden
Korting kun je krijgen door met anderen studenten te reizen, maar ik vond de tip over de brief meenemen veel beter.

Het beste antwoord

Heb je rechtsbijstand??
Zo ja, dan zou ik die inschakelen voor hulp.. Je hebt het recht om gratis te reizen tijdens je studie!!
Zo niet, ga naar het Juridisch Loket voor gratis rechtshulp!
Tot de tijd dat het is opgelost zou ik sowieso alle bewijzen (treinkaartjes bonnetjes, buskaarten enz) bewaren..
Wie weet wat je uiteindelijk terug kan krijgen met terugwerkende kracht..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan HEEL WEINIG !

Dit is een zeer bekend probleem. IB groep doet alsof het niet hun probleem is, en de NS ook. En de gebruiker is het slachtoffer van de slecht werkende ov chip.

Op de website van Rover staan gigantisch veel klachten over de ov-chipkaart.
Er staan mailadressen, waar je de klacht naar toe kan mailen en die adressen hebben betrekking op Tweede Kamercommissies.
Stuur een mailtje naar deze adressen, zodat dit probleem wordt aangepakt!!!!

Hier de link: http://www.rover.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een productiefout bij Trans Link Systems B.V. (TLS) worden 17.500 Studenten OV-chipkaarten niet herkend door OV-chipkaartapparatuur in bepaalde gebieden. Het gaat om de kaarten die een einddatum hebben van 20 tot en met 27 augustus 2015.

Met deze Studenten OV-chipkaarten kun je wel je studentenreisproduct ophalen bij de ophaalautomaten. Een ophaalautomaat bij jou in de buurt kun je opzoeken met de Adresvinder.

Helaas kan het voorkomen dat je tijdens het reizen met deze kaart een foutmelding krijgt. Bijvoorbeeld ‘Onbekende kaart’ of vergelijkbare melding. Je kaart is niet defect, maar wordt nog niet door alle OV-chipkaartapparatuur herkend.
]

Toegevoegd na 12 minuten:
mocht je z'n pas hebben krijg je binnenkort een brief die je mee moet nemen tijdens het reizen zodat je geen boete krijgt.
op korte termijn gaat men de apparaten aanpassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een rechtsbijstandverzekering heb of lid van een vakbond bent bij het cnv zit dat er standaard bij eventueel via familie die er lid van zijn, zij kunnen je wel helpen.
Sterkte met je financiele probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al goede oplossingen aangedragen hier. Hoe je dit technisch / formeel moet oplossen zou ik zo snel niet weten, maar misschien is het wel aan te raden om dit probleem even voor te leggen aan een leidinggevende op je stageplek. Men zal vast wel begrip hebben voor de financiële nood als gevolg van dit gedoe met de OV-chip. Wellicht is het bedrijf of de instelling waar je stage loopt bereid om je reiskosten een aantal weken voor te schieten? Zodra het probleem met de kaart is opgelost zou je de kosten kunnen verhalen op de NS (of op OV chipkaart).

Nog een tip: koop voorlopig uit de kaartautomaat steeds vijf retourtjes tegelijk (die je dan iedere keer als je op de trein stapt even apart moet afstempelen), dat is net iets goedkoper dan iedere keer een los kaartje kopen. Of misschien een maand-trajectkaart (for the time being). Ik denk dat dat ook iets goedkoper is dan steeds losse kaartjes kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dat voor onzin.. 5 retour kaart is niet goedkoper!
het is alleen maar makkelijker