Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou jij doen in deze situatie?

Ik ben student, en mag gratis reizen.
Ik ben deze week aan mijn stage begonnen, in amsterdam, waarbij ik dus moet reizen.
Reis kost zonder korting 12 euro retour.

Gisteren ontdekte ik dat mijn chipkaart op een een of andere manier defect is geraakt, omdat deze door niemand meer gescand werd, dus nu zit ik in een situatie waarbij ik een nieuwe moet aanvragen.
Dat gaat ongeveer 3-6 weken duren!
Dat betekent dus dat ik de treinreis zelf moet bekostigen, en dat ik dit niet kan verhalen bij een instantie!
Gaat me dus 200 euro kosten voor een kapot pasje!
Terwijl ik dit geld niet kan missen aangezien ik ook niet betaald krijg voor mijn stage!

Ik zit echt met een fcking probleem nu!

(tijdelijke pasjes bestaan niet meer)

kan iemand mijn adviseren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
960
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
twee maanden geleden heeft mijn zoon nog een tijdelijke kaart gekocht. inderdaad omdat hij op een nieuwe kaart 6 weken moest wachten. en dat is duur.
waarom is ie afgeschaft? vonden ze het te klantvriendelijk?
Annswers
13 jaar geleden
Korting kun je krijgen door met anderen studenten te reizen, maar ik vond de tip over de brief meenemen veel beter.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je rechtsbijstand??
Zo ja, dan zou ik die inschakelen voor hulp.. Je hebt het recht om gratis te reizen tijdens je studie!!
Zo niet, ga naar het Juridisch Loket voor gratis rechtshulp!
Tot de tijd dat het is opgelost zou ik sowieso alle bewijzen (treinkaartjes bonnetjes, buskaarten enz) bewaren..
Wie weet wat je uiteindelijk terug kan krijgen met terugwerkende kracht..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan HEEL WEINIG !

Dit is een zeer bekend probleem. IB groep doet alsof het niet hun probleem is, en de NS ook. En de gebruiker is het slachtoffer van de slecht werkende ov chip.