Waarom kan je in de trein geen kaartje meer kopen, maar moet je dat al doen voordat je instapt?

Dat kon. Waarom is dat niet meer zo?
Is dat een reden om meer boetes te kunnen uitschrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Het was een veel te grote belasting voor de conducteur. De conducteur heeft vaak nu al moeite, om heel de trein te controleren, dus als hij ook nog telkens kaartjes moet verkopen..

Bovendien gokten veel mensen er op dat ze niet zouden worden gecontroleerd en anders was er altijd nog de mogelijkheid, om bij de conducteur een kaartje te kopen. HEt werkt dus ook nog zwartrijden in de hand.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat treinkaartje was wel meteen 2 keer zo duur als een normaal kaartje en je moest altijd een normaal tarief kaartje kopen. Praktisch was anders. Vooral omdat bijna niemand het geld bij zich had.
De conducteur heeft tijd nodig om deuren open en dicht te doen, kaartjes te controleren en informatie te geven. En hij wil geen contant wisselgeld op zak hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders kan je gewoon zwart rijden, en wanneer je de conducteur ziet kan je snel naar die balie lopen en een kaartje kopen. Dan betaal je ook nog voor een minder lange reis.