Hoe moet je uitchecken in de bus?

Het klinkt misschien stom, maar hoe moet je nou uitchecken in de bus?

Ik heb een OV kaart en ga nu en dan met de bus naar school.
Dan gebruik ik natuurlijk mijn OV chipkaart.

Nu ben ik afgelopen week blijkbaar 3 keer vergeten uit te checken, ondanks dat ik vrijwel zeker weet dat ik bij het instappen en het uitstappen mijn OV kaart voor dat gele ding heb gehouden tot hij ging piepen en een groen lampje liet branden.

Doe ik nou gewoon iets verkeerd?

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Bij de bus kan je bij elke in en uitgang in de bus uitchecken daar hangen de automaten.

Toegevoegd na 52 seconden:
Je hoeft je kaart er maar even voor te doen en niet steeds heen en weer te halen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is dus wat ik doe. Ik houd de kaart er even voor tot de piep en het groene lampje en dan stap ik uit... Precies hetzelfde als het inchecken alleen dan met instappen ipv uitstappen :p
ronron1212
6 jaar geleden
Dat is dus goed je moet het alleen niet vergeten. Je moet ook niet vergeten eerst in de checken als je in stapt. Anders gaat het niet goed. Dat check je in bij het uitchecken.