Hoeveel geld moet er minimaal op een ov chipkaart staan ?

Toegevoegd na 16 minuten:
Maar hoe zit het dan bij de NS ?

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is geen student maar een mevrouw, ouder dan 55 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Volgens het gemeentelijk vervoersbedrijf ('t GVB)
Is het minimale bedrag dat op je ov-chipkaart moet staat om te kunnen reizen €0.
Het maximale bedrag dat je erop kan zetten is €150.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een niet persoonlijke ov kaart:
Het minimumsaldo dat bij inchecken op de kaart moet staan is 20 euro. Als de reiziger vergeet uit te checken, schrijft NS 22 euro af en staat de reiziger dus 2 euro rood. (In de metro, bus en tram bedraagt de borg 4 euro)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan je gewoon op de website van ov-chipkaart vinden hoor.

Bus, tram, metro 4 euro
Trein 20 euro of 10 euro afhankelijk van je kaart / abonnement