Waarom wordt bij reizen op saldo met de OV-chipkaart niet het voordeligste tarief berekend?

Als ik met de streekbus langere afstanden afleg, is het kopen van een kaartje soms veel Euro's goedkoper dan wanneer ik de OV-chipkaart gebruik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar geef je zelf het antwoord al.
En ra ra wie moet het geld betalen en rara waar gaat het geld heen ?
Juist. De OV-chipkaart is gewoon weer een geweldig instrument op het OV min of meer 'ongemerkt' duurder te maken. En je kunt er niets tegen inbrengen, het is gewoon slikken of stikken. Voor wie hooguit eens in de twee jaar met bus of trein reist is het al helemaal een onmogelijk instrument. Waardoor er minder gelegenheidsgebruik van het OV is, en het per saldo voor de wel-gebruikers dus nog duurder zal worden. En binnenkort is het losse kaartje een museumstuk geworden, en MOET je wel met die OV-chipkaart. Of de fiets, de auto of de benenwagen. Tel uit je winst. Nouja, niet jouw winst natuurlijk....