hoe kom je het snelst met openbaar vervoer van rotterdam centrum naar P&O ferries in Europoort?

kan het ook over het water (waterbus of zo)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.9K
Bordensteker
8 jaar geleden
De vraag is eigenlijk naar Openbaar Vervoer.
Maar op de OV-site 9292.nl kennen ze het adres wel, maar ze geven er helemaal geen reisadvies naartoe. “Niet beschikbaar”.
En uit de beschrijving van de speciaal voor P&O Ferries ingestelde busdienst blijkt ook al dat je er met het openbaar vervoer helemaal niet kunt komen. Dat staat er echter in de Nederlandse tekst niet bij! Zie de laatste alinea van deze reactie. Dus het antwoord van Vics sluit tóch goed aan bij de vraag. “Een bus van De Jong Tours vertrekt om 17.00 uur vanaf station Rotterdam Centraal vanaf de Conradstraat tegenover het oude gebouw van TNT post, dit is aan de andere kant van de voetgangersbrug.
Voor reizigers vanuit Amsterdam vertrekt er een bus om 17.00 uur vanaf de Prins Hendrikkade tegenover centraal station bij Lovers.
Voor beide locaties kost een buskaartje € 9 per enkele reis. Reserveer vooraf je busreis van/naar het centrum van Rotterdam of Amsterdam, via het callcentre van P&O Ferries.
http://www.poferries.com/nl/rotterdam-hull/reizen-met-ons/routebeschrijving Alleen in de Engelstalige versie van de website staat er duidelijker vermeld dat je op een taxi aangewezen bent als je hun bus mist en ook als de bus vol zit en je niet gereserveerd hebt: “Please pre-book your coach transfer to/from the city centre or you will be stuck at the port/station and have to take a taxi.”
http://www.poferries.com/en/rotterdam-hull/travelling-with-us/directions-to-port
Bordensteker
8 jaar geleden
Voor de volledigheid: het kán in principe ook per waterbus. Niet vanuit Rotterdam, maar vanuit Hoek van Holland. De RET vaart met een Fast Ferry vanuit Hoek van Holland. De dichtsbijzijnde (facultatieve) aanlegplaats is dan de Pistoolhaven. Maar ik vrees dat het vandaar nog bijna 7 km fietsen of wandelen is om bij P&O Ferries te komen! "Samen op weg
We vertrekken altijd uit Hoek van Holland en varen naar de Antarcticaweg op de Maasvlakte. Afhankelijk van de dienstregeling leggen we ook aan in de Pistoolhaven (Europoort) en de Scheurhaven op de Landtong van Rozenburg. Klik hier voor onze routekaart. (Voor de werkende links ga je eerst naar http://www.ret.nl/fastferry ) Doordeweeks is de eerste vaart om 6.06 uur, we varen elk uur en de laatste vaart is om 19.06 uur. Bekijk onze actuele vaartijden. Verbinding NS
De Fast Ferry vertrekt vanuit de Berghaven, op loopafstand van het NS station Hoek van Holland. De vaartijden van de Fast Ferry sluiten prima aan op de aankomst- en vertrektijden van de trein. Via onze reisplanner kun je je reis van tevoren plannen." "Let op: op de Fast Ferry is de OV-chipkaart niet geldig!" Zie http://www.ret.nl/service/reisproducten-en-tarieven.html#price-tab8 http://www.ret.nl/fastferry Tenslotte: na de gewone veerdienst Maassluis-Rozenburg van Connexxion is het nog verder wandelen of fietsen.
Bordensteker
8 jaar geleden
Meer over die Fast Ferry vanaf Hoek van Holland: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_Fast_Ferry_Rotterdam,_Hoek_van_Holland_Berghaven_-_Maasvlakte
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
De Fast Ferry van de RET stopt per 30 december 2021 met varen.

Antwoorden (1)

Het snelst en het makkelijkst is pet bus vanaf Rotterdam centraal. Het is een speciale touringcar via p&o ferries. Een kaartje kost 9 euro en is te boeken via het Call centre van p&o ferries.
Het telefoonnummer is:
maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.30
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Het viel mij op dat de opstapplaats van de speciale bus gebrekkig omschreven is. Zodat je de kans loopt dat je het niet vlot kunt vinden en je de bus niet vindt. De uitdrukking “de boot missen” dringt zich hier op. In de Conradstraat (eigenlijk een smal plein) is inderdaad een busstation.
Om in de Conradstraat te komen, loop je het station uit aan de zuidzijde (waar de grote hal is, aan de kant van spoor 1), en dan ga je rechtsaf om dicht bij de treinsporen te blijven. Zo kom je vanzelf op het langwerpige plein dat Conradstraat heet. “Tegenover het oude gebouw van TNT Post, dit is aan de andere kant van de voetgangersbrug” is echter een misleidende omschrijving waar alleen lokaal bekenden iets aan hebben. Het oude TNT Postgebouw staat aan het Delftseplein ten oosten van de hoofdingang van het Centraal Station, onmiddellijk ten zuiden van de treinsporen, terwijl de Conradstraat ten westen van de opvallende luifel van de hal van het Centraal Station is. Mogelijk heeft hier i.v.m. de enorm grootschalige verbouwingswerkzaamheden van het stationsplein enige tijd een voetgangersbrug tussenin gelegen, dat zou dan die aanwijzing kunnen verklaren.
Het busstation in de Conradstraat ligt voor de noordgevel van het bekende Groothandelsgebouw, tussen dat gebouw en de treinsporen in. Je zou kunnen stellen dat het vanuit het oude postgebouw aan de overkant van het stationsplein ligt, alleen is het stationsplein tegenwoordig deels ingenomen door de opvallend vooruitstekende luifel van de hoofdingang van het Centraal Station. Vanwege deze tegenstrijdige aanwijzingen lijkt het me verstandig telefonisch bevestiging te vragen waar de bus precies vertrekt. Want dit is geen openbaar vervoer, de bus heeft geen lijnnummer, en er zal wel niets aangegeven staan bij de busperrons van het openbaar vervoer. Ze kunnen van de een op de andere dag de opstapplaats veranderen. En zelfs in de Conradstraat kan het nog even zoeken zijn naar waar de bus van De Jong Tours zal staan. Stel dat er toevallig meer bussen van De Jong Tours staan; niet elke bus van De Jong gaat naar P&O Ferries in de Europoort.