Kan een studentenreisproduct tijdelijk worden stopgezet tijdens een studie zodat later de overige maanden kunnen worden opgenomen?

Ik ben 2x voortijdig met mijn HBO in maart gestopt. Nu zit ik in de derde van mijn derde opleiding en loopt mijn OV af. Echter had ik tot heden recht op stufi. Het studentenreisproduct loopt echter wel af. Heb ik hier nu dan geen recht meer op?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Antwoord op de vraag: Een studentenreisproduct is een extraatje voor je studie zodat je de locatie van de studie ten alle tijden zou kunnen bereiken. Wanneer jij vind dat dit niet nodig is kan je er ook voor kiezen om hier geen gebruik van te maken. Je kan er niet voor kiezen om dan later de maanden die je niet gebruikt heb nog in te zetten. Deze krijg je alleen als je studeert voor een x aantal jaar, over het algemeen 5.
Jouw 5 jaar zijn voorbij en je had dus een studie af kunnen ronden in deze tijd, daarom is je studenten OV stopgezet.