Kun je naast het Weekend-vrij abonnement van NS ook nog dalkorting Oost-Nederland en dalkorting Noord-Brabant aanschaffen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.

Op jouw persoonlijke OV-chipkaart kun je net zoveel producten zetten als jij wil. Dus als jij nog andere abonnementen/kortingsproducten op de kaart wil zetten is dat geen probleem.

Als je ergens incheckt kijkt het systeem wat achter de paaltjes zit welke producten er op je kaart staan en kiest vervolgens het abonnement/korting die bij dat paaltje hoort. Dus als je bij NS incheckt kiest die een NS product, als je in de bus incheckt kiest het systeem een kortingsproduct voor de bus (en aanvullend saldo).

Je kunt zelfs meerdere NS-abonnementen op je kaart zetten, de computer weet precies welk abonnement wanneer geldig is en gebruikt kan/moet worden.