Kun je in de bus nog contant betalen of pinnen?

Anders moet ik mn ov voor 20 euro opwaarderen terwijl ik nooit gebruik maak van het ov, dus dat doe ik liever niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
bamibal
9 jaar geleden
Het instaptarief van 20 euro geldt alleen voor de trein. Voor de bus is dat 4 euro. Je hoeft dus niet meteen 20 euro op te laden.
corzijlstra
9 jaar geleden
Ik denk, dat dat van provincie tot provincie, van vervoersmaatschappij tot vervoersmaatschappij, verschillend kan zijn.

Antwoorden (4)

Ja je kan nog contant betalen.
Een dagkaartje voor 5,50 eu of een ritkaartje voor 3,50 eu
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan ik met een dagkaartje de hele dag reizen? Ik hoef eigenlijk alleen maar twee ritjes van 1,10 te maken haha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de € 5,50 op jouw OV-chipkaart zet dan heb je na twee ritjes van € 1,10 nog € 3,30 op jouw OV staan, bij een dagkaart heb je niets over en met twee losse kaartjes heb je zelfs € 4,80 te veel betaald.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De door joost0162 genoemde prijzen gelden niet voor heel Nederland, ligt er volledig aan waar je reist. Hier hebben we al ritkaartjes voor €2,-.
Voor de bus hoef je er geen €20 euro op te zetten, het instaptarief voor de bus is €4.
Je kunt een los kaartje in de bus kopen, maar dan is de reis duurder dan met OV-chipkaart.

Toegevoegd na 53 minuten:
Zie ook mijn reactie op het antwoord van joost0162....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft je OV chipkaart niet per se met 20 euro op te laden, als je niet met de trein reist, kan dit bij een automaat volgens mij vanaf 5 euro (iig vanaf €10,-)

Verder is het zo dat wanneer je een persoonlijke chipkaart hebt en deze verloopt dat het resterende bedrag wordt teruggestort op je rekening.

Toegevoegd na 3 minuten:
Verder kan je natuurlijk ook in de bus gewoon een los kaartje kopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een anonieme chipkaart hebt dan kun je ook je geld terugkrijgen aan het eind van de geldigheid van de kaart. Alleen moet je dan wel voor die verloopt naar een servicebalie (je geld wordt niet automatisch naar je overgemaakt).
Je OV hoeft niet €20,- opgeladen te zijn voor de bus.
Maar bij de Arriva is het binnen je eigen klaats volgens mij €2,-.

Toegevoegd na 26 seconden:
Klaats moet natuurlijk plaats zijn.