Kun je in de bus nog contant betalen of pinnen?

Anders moet ik mn ov voor 20 euro opwaarderen terwijl ik nooit gebruik maak van het ov, dus dat doe ik liever niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja je kan nog contant betalen. Een dagkaartje voor 5,50 eu of een ritkaartje voor 3,50 eu

Voor de bus hoef je er geen €20 euro op te zetten, het instaptarief voor de bus is €4. Je kunt een los kaartje in de bus kopen, maar dan is de reis duurder dan met OV-chipkaart. Toegevoegd na 53 minuten: Zie ook mijn reactie op het antwoord van joost0162....

Bronnen:
https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice...

Je hoeft je OV chipkaart niet per se met 20 euro op te laden, als je niet met de trein reist, kan dit bij een automaat volgens mij vanaf 5 euro (iig vanaf €10,-) Verder is het zo dat wanneer je een persoonlijke chipkaart hebt en deze verloopt dat het resterende bedrag wordt teruggestort op je rekening. Toegevoegd na 3 minuten: Verder kan je natuurlijk ook in de bus gewoon een los kaartje kopen

Je OV hoeft niet €20,- opgeladen te zijn voor de bus. Maar bij de Arriva is het binnen je eigen klaats volgens mij €2,-. Toegevoegd na 26 seconden: Klaats moet natuurlijk plaats zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100