Kan ik nog gratis reizen met studenten ov met een 2 jarig opleiding in de zomervakantie?

Ik moet nog 1 jaar verder met mijn opleiding tot 2015 en ben in 2014 januari begonnen. En nu heb ik zomervakantie. Kan ik nu nog steeds gratis reizen in de zomervakantie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een week OV hebt niet, als je een weekend OV hebt wel.
Studenten OV zomervakantie 2014
Of je studenten OV geldig is in de zomervakantie 2014 hangt er vanaf of je een week of een weekend studenten OV-chipkaart hebt. Kan je gratis reizen?

OV studentenkaart zomervakantie 2014

De zomervakantie loopt van 16 juli 4.00 uur tot 16 augustus 4.00 uur. Dit zijn dus de data waarmee je rekening moet houden als houder van een OV studentenkaart. Voor week- en weekendabonnementen gelden verschillende regels met betrekking tot de geldigheid van de studentenkaart.

Week OV zomervakantie 2014

Tijdens de zomervakantie 2014 is de week studenten OV-chipkaart niet geldig. Dit betekent dat je niet gratis kunt reizen met je OV studentenkaart. Het is daarom aan te raden om te zorgen dat je voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt staan als je gaat reizen met het openbaar vervoer. Laad je OV-chipkaart dus op voor dat je op reis gaat. Je kunt ook reizen met (trein)kaartjes. Gelukkig kan je met je week studenten OV-chipkaart wel met korting reizen in de zomer.

Weekend OV zomervakantie 2014

Hoe zit het met je weekend OV studentenkaart in de zomervakantie? Een weekend studenten OV is gewoon geldig in de zomervakantie 2014. Dit betekent dat je in de weekenden van de zomervakantie gratis kunt reizen, net zoals dat normaal het geval is. Je kunt dus niet gedurende de zomervakantie op alle dagen gratis reizen. Wanneer je dus van plan bent om doordeweeks te gaan reizen is het aan te raden om voor genoeg saldo op je OV-chipkaart te zorgen.