Is het acceptabel,dat sommige vervoersmaatschappijen op hun spoorlijnen geen of slechts gesloten toiletten aan boord hebben?

Het betreft de lijnen:Arnhem-Winterswijk,Winterswijk-Zutphen,Zutphen-Apeldoorn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Sja, in een bus, tram of auto heb je ook geen toilet. Wat maakt een trein anders? Dat het vervelend is ben ik met je eens. Maar niemand wil meer betalen voor treinkaartjes, en (betere) toiletten kosten nu eenmaal geld.

Nee, dat is dus ook al aan de orde geweest in de tweede kamer.

Onacceptabel, schande is dat... Dat de reizigers dat pikken, begrijp ik niet... Ik deed mijn behoefte voor de gesloten deur als ik er niet in zo´n gesloten wc kon komen... Ik kan toch niet de natuur van mijn lichaam ontkennen, dat wat loopt, loopt...

Ja, het betreft slechts korte ritjes

SP-Kamerlid Emile Roemer roept verkeersminister Eurlings maandag op om de NS te verplichten de toiletten in de trein te behouden. Het plan is volgens Roemer 'bespottelijk'. "Hierdoor krijg je situaties waarbij mensen met een zwakke blaas het advies krijgen om een plastic zakje mee te nemen in de trein. Deze bezuinigingsmaatregel van de NS moet ongedaan worden gemaakt."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100