Als je studiefinanciering doorloopt dan loopt ook automatisch je studentenkaart door. Het studentenreisrecht op je OV-chipkaart is steeds maar 1 jaar geldig, in juli of augustus krijg je bericht van DUO wanneer je je nieuwe reisrecht kunt ophalen.

Dit doe je bij een ophaalautomaat (net zoals je vorig jaar hebt gedaan). Je hoeft niet zelf actie te ondernemen om het te verlengen; alleen ophalen als het voor je klaar staat. Dat laatste moet je wel doen, het staat niet automatisch op je kaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je naa het HBO gaat?? Dan heb je opnieuw 4 jaar recht op een studentenOV. Duo zit dit als een nieuwe studie, dus dan heb je opnieuw recht op een beurs en een OV. Behalve als je na je studie (na voltooien van zowel MBO als HBO) gaat werken en daarna opnieuw een studie gaat doen op het HBO en MBO. Dan heb je geen rechten meer. Dat is dan een zogenaamde 2e studie.