Volgens mij ongeveer 50 cent ik heb vaker ingecheckt met een saldo tussen de 50 cent en 1 euro. Misschien verschilt dat wel hier en daar met de OV bedrijven waarvoor de bussen rijden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij kun je met elk positief saldo inchecken. Bij een negatief saldo kan het ook nog, maar alleen als je diezelfde dag nog gereisd hebt, waardoor het saldo negatief is.

Dit is echter mijn ervaring. Op de site van de ov-chipkaart wordt er aangeraden altijd het minimumbedrag, hier dus 4 euro, als tegoed te hebben. Je kunt hier dus wel degelijk onder zitten, hoewel OV-bedrijven dit waarschijnlijk liever niet te vaak hebben (denk aan kaarten die flink negatief worden gemaakt door te reisen, en dan nooit meer opgeladen worden: verlies).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had dat ook een keer aan een buschauffeur gevraagd en deze zei dat je gewoon kan reizen totdat je tegoed op is. Hij wist van geen instaptarief af. Dat kan natuurlijk ook aan de buschauffeur liggen. Maar het was wel zo dat ik met een paar euro op m'n ov nog kon inchecken. En je mag volgens mij ook in de min staan. Als je het alleen niet meer opwaardeert, dus in de min laat staan, krijg je na zoveel tijd een rekening thuis gestuurd. Dat is wat de buschauffeur mij vertelde. Of het waar is, is een tweede. Maar ik ga er maar van uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt zelfs nog met een saldo van €0,01 cent inchecken, gevolg is natuurlijk wel dat als je uit-checkt je in de min staat en dat een volgende keer weer zal moeten aanvullen.