Blokker NS treinkaart. Hoe werkt het?

Wordt het bij bezorging geactiveerd, of zodra je het de eerste keer gebruikt, dus incheckt? Ik heb samen met m'n vrienden afgesproken volgend week, en een vriend heeft geen OV kaart of geld voor een treinkaart. Ik heb er een besteld voor hem en laat dan bij zijn adres bezorgen. We hebben daarna nog hooguit een weekje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

je moet gewoon inchecken bij gebruik, en uitchecken als je het station verlaat. Hou r ook rekening mee dat je niet op de piekuren kunt instappen, dus niet tussen 6.30 en 9.00 uur en tussen 16.00 uur en 18.30 uur. Als je voor 16.00 uur in de trein zit mag je wel blijven zitten
10 jaar geleden
Geldigheid: ma t/m vrij voor 06:30 uur, tussen 09:00 t/m 16:00 uur en na 18:30 uur, op zaterdag en zondag de hele dag. Maar niet op niet op 26 april (viering Koningsdag).

De kaart is uitgegeven in de vorm van een E-ticket, en dat moet geactiveerd worden via de website van de NS:
Klik op “Ik wil een couponcode invoeren”
Voer de code van de kassabon in
Vul de reisdatum en je persoonlijke gegevens in
Print het e-ticket
Amadea
10 jaar geleden
Ik heb afgelopen vrijdag met het Blokker kaartje gereisd. Je moet inderdaad, wat Anneliez zegt, rekening houden met het tijdstip waarop je incheckt want buiten de daluren mag je niet inchecken. Deze tijdsbeperking geldt niet voor zaterdag of zondag.

Het kaartje zelf is geen E-ticket. Het is een stevig papieren kaartje. Als je gaat reizen met de NS moet je verplicht in- en uitchecken. Als je gaat reizen met een andere vervoerder, moet je het kaartje eenmalig afstempelen in een stempelautomaat. Vanaf dat moment is je kaartje geactiveerd.

De kaart is niet te gebruiken op zaterdag 26 april.