Als ik na 00:00 incheck met een dagkaart van kruidvat op bijvoorbeeld zaterdag 00:05 dus eigenlijk zondag is die kaart dan de hele zondag geldig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Het antwoord kan kort zijn. Ja, dat is het geval. Vaak is er wel een additionele voorwaarde die stelt dat het kaartje slechts geldig is tussen bepaalde tijden. Indien dit niet het geval is, dan is het antwoord gewoon Ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de reactie
Antoni
10 jaar geleden
Wie kort na 0:00 uur incheckt, kan de dagkaart nog zo'n vier uur gebruiken. Zoals Treinengek in zijn antwoord aangeeft, begint om 4:00 uur een nieuwe dag volgens de regels van de NS.
Na 00:00 is het nog steeds zaterdag.
Bij NS begint een nieuwe dag namelijk pas om 04:00.
Dus nee de kaart is niet de hele zondag geldig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, daar heb ik ze ooit over gebeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan je ook nog zien op die gele borden, voor zover ze er nog zijn. Daar staar ook op dat de treinen die rijden na twaalf uur nog gewoon horen bij de voorgaande dag. Tot vier uur "s nachts.