Hoe kan ik zo voordelig mogelijk reizen?

Volgend schooljaar ga ik vanaf Volendam naar een mbo-school in Hoofddorp. Dat is een prijzig ritje iedere dag 2x. Hoe kan zo voordelig mogelijk maken. Zijn daar abonnementen voor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb wat voor je ingevuld, maar Volendam heeft geen station, dus heb ik voor Purmerend Overwhere gekozen. Dan kom ik uit op dit abonnement:
Jaartrajectabonnement
Onbeperkt reizen op een vast traject bij NS en andere vervoerders
40% korting na 9.00 uur 's ochtends op reizen buiten uw traject
Altijd Voordeel € 20 p. m.
20% korting in de spits en 40% korting in daluren en weekend

Zoek dit zelf even uit met de juiste gegevens, ik verwacht dat je op hetzelfde uitkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Brommer of scooter kopen? Is vrij zuinig in brandstof en zeker goedkoper dan OV. En hoewel het zeker een dik uur rijden is, doe je er met OV al gauw anderhalf over.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh sorry, ik had wel gezien dat je vroeg naar abonnementen maar zie nu pas dat je vraag in de categorie OV en niet in vervoer ofzo staat. Je vraagt dus waarschijnlijk specifiek naar OV-mogelijkheden. Toch is je vraag nog altijd hoe je het goedkoopst kunt reizen in dit geval, dus ik laat mijn antwoord toch maar staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zo'n soort vraag een keer beantwoord met: liften is het goedkoopste, met de trein is het duurste, binnen een uur lag deze eraf :)
Het goedkoopste is vaak met zo min verschillende abonnementen te reizen.
Als je met de bus van Volendam naar Amsterdam reist (EBS), kan je met de trein (NS) naar Hoofddorp. Afhankelijk waar je school is, kan je verder reizen met de bus (Connexxion). Waarschijnlijk zal je relatief duur uit zijn, omdat je voor stukken een apart abonnement nodig hebt.

Er een abonnement genaamd Randstad Noord Zone Abonnement Maand, waarmee je gebruik kunt maken van zowel bus, tram en metro van zowel EBS, GVB en Connexxion in heel Noord-Holland. Dit abonnement kan je dus gebruiken tussen Volendam en Hoofddorp. Je kiest dan een centrumzone die ongeveer halverwege ligt (in jouw geval Amsterdam Centrum 5700 of Amsterdam Noord 5711) en telt dan uit hoeveel zones je eindpunt van deze centrumzone ligt, inclusief je centrumzone. Je komt dan uit op 6 sterren. Met behulp van de website van Connexxion kan je dit checken door in te vullen:
https://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/detail/161/randstad-noord-zone-abonnement-maand?utm_source=homepage_connexxion&utm_medium=inzet&utm_campaign=webshop_landelijk

Een 6-sterrenabonnement kost dit jaar € 226,50,- per maand en vanaf 1 januari 2014 € 229,50,- per maand.
http://www.gvb.nl/service_en_verkoop/reisproducten/Pages/Randstad-Noord-Zone-abonnement.aspx
Je kan hetzelfde abonnement overigens ook bij EBS of Connexxion afsluiten; dat maakt niet uit.

Je kan ook kiezen voor een jaarabonnement. Deze is relatief goedkoper, maar dan moet je wel 10 of meer maanden gebruik maken van je abonnement, want je betaalt dan de prijs van 10 maanden: € 2.295,-. Echter als je het abonnement al op 31 december afsluit scheelt dat 30 euro: € 2.265,-

Een alternatief zal zijn om op eigen gelegenheid van Volendam naar Purmerend Overwhere te reizen (met de fiets ca. 9 km). Hier vertrekt ieder half uur een sprinter naar Hoofddorp. In tijd zal dat waarschijnlijk niet veel schelen. Je kan dan een NS-maandtrajectkaart aanschaffen Purmerend Overwhere - Hoofddorp a € 225,30 (onder voorbehoud van eventuele prijsverhogingen). NS verkoopt jaartrajectkaarten die relatief nog goedkoper zijn omdat je in feite maar voor tussen de 9 en 10 maanden betaalt, namelijk: € 2.163,-.