wat kun je afleiden uit het 'knipje' van een treinconducteur?

ik bedoel dus niet een gaatje, maar een afdrukje. kun je daaraan zien wie de conducteur is geweest, op welke route je zat en de tijd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op die stempel staan , mits correct ingesteld , een aantal gegevens.
het kleine cijfer reeks van 4 cijfers dat zeg maar dwars staat, is het tangnummer, dat is gekoppeld aan de Hoofdconducteur, dus de drager van de tang.
Het andere deel van de stempel behoort te bestaan uit de datum en treinnummer. Wat je aan de datum hebt lijkt me logisch.
Het treinnummer geeft dus geen tijd aan , maar wel een tijdsbestek, een bepaalde treinserie rijd tenslotte maar een bepaalde tijd van de dag. 09.12 02177 betekend dus 09 december treinnummer 2177
trein 2177 rijd van Amsterdam (19:27) naar Den Haag (20:17)

Het beste antwoord

Uit de info van de stempel kun je afleiden welke HC jou gecontroleerd heeft, op welke dag en in welke trein.

De vier cijfers die dwars op de stempel staan , zijn het tang nummer die gekoppeld is aan de conducteur.
vervolgens heb je de datum (dd-mm) en het trein nummer

09.12 02177 betekend dus 09 december trein 2177 die van Amsterdam (19:27) naar Den haag (20:17) reed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enigste beste antwoord HC :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gegeven.
Zou ook niet best zijn als ik niet wist wat ik voor stempels zet :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
allebei de antwoorden zijn prima. maar het tweede is iets uitgebreider geformuleerd!

Andere antwoorden (1)

Het treinnummer, de datum en het nummer van de controleur.
Computoon