is een ns dagkaart van de kruidvat geldig in de ns snelbussen?

Ik moet binnenkort van olsen naar zwolle met de snelbus reizen omdat er werk is aan het spoor. Ik ben van plan om met een kruidvat dagkaartje te reizen. Nu weet ik dat ik moet inchecken met de dagkaart op de manier zoals dat bij de OV gaat. Maar wat als ik nou in nijmegen de trein heb ingecheckt en ik in olsen aankom en van hieruit naar zwolle moet met de snelbus? Is mijn dagkaart daar ook geldig? Zo ja kan ik gewoon gerust instappen of moet ik voor de businstap inchecken en voor de bus uitstap uitchecken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Bij op breking van het spoor zet de ns bussen in die je gewoon kunt gebruiken met een geldig ns vervoersbewijs.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt ze controleren niet eens of je een kaartje hebt aks je de ns-bus instapt.
De Kruidvat-NS-dagkaart is alleen geldig op een zaterdag of een zondag tussen 5 oktober 2013 en 19 januari 2014, uitgezonderd feestdagen. Het is een chipkaart waarbij inchecken bij NS verplicht is. De kaart is ook geldig bij Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia. Maar daar kan je nog niet in- en uitchecken met de kaart. Bij deze vervoerders moet de dagkaart éénmalig bij de stempelautomaat worden afgestempeld.

Als op een gedeelte van het traject geen trein rijdt maar vervangend busvervoer is, dan geldt het treinvervoersbewijs ook voor die bus. Al vele malen heb ik meegemaakt dat een deel van de treinreis per bus ging, en nog nooit is er controle geweest op het vervoersbewijs. Uitchecken in Olst en weer inchecken in Zwolle (als je van daaruit nog verder zou reizen) is niet nodig. Je vervolgt na de onderbreking gewoon de treinreis. De NS-bus geldt feitelijk als trein.
Amadea