mag ik ook gebruik maken van de kortingskaart van mijn vriendin?

Hoi hoi mijn vriendin heft een Ns-kortingskaart van 40%
Ik heb dit niet en we gaan naar limburg wat al 30 euro kost voor school.
Kan ik ook gebruik maken van haar kortingskaart? of kan dat niet.
Want 40% korting zou zoveel beter zijn!

Groetjes,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Vraagsteller Domiinantt wil in een reactie ook graag weten of samenreiskorting mogelijk is voor een medereiziger met een papieren kaartje.
Het antwoord daarop is ja!

** Papieren kaartje **

Indien u zelf geen OV-chipkaart heeft, kunt u bij de kaartautomaat ook terecht voor een papieren kaartje met Samenreiskorting. Hoe u bij deze mogelijkheid van papieren kaartjes komt, kunt u desgewenst thuis al bekijken in deze kaartautomaatdemo:
http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Een_papieren_treinkaartje_kopen.html

Deze online oefenpagina gaat echter niet verder in op de verdere keuzeschermen die de medereiziger dan moet doorlopen (want de NS wil eigenlijk graag van de papieren kaartjes af, maar mag dat van de politiek nog niet). U kunt het vervolg daardoor niet thuis alvast even oefenen, maar dat kunt u natuurlijk altijd wel op een station bij de echte automaat zelf bekijken, zolang u maar vóór de laatste stap (waarbij u zou gaan betalen) drukt op het rode vakje “Stoppen / Naar beginscherm”

Overigens is er ook nog een mogelijkheid om zonodig hulp op afstand te krijgen wanneer u voor de kaartautomaat staat en het u niet lukt om de automaat het goede papieren kaartje mét samenreiskorting te laten verstrekken:

** Hulp nodig bij de NS-kaartautomaat? **

Komt u er bij de NS-kaartautomaat toch niet helemaal uit en is er geen NS-servicemedewerker in de buurt? Dan kunt u ons telefonisch om hulp vragen. Het gratis telefoonnummer vindt u op de NS-kaartautomaat.

• 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar.
• Hulp bij het laden van saldo of bestellingen op uw OV-chipkaart.
• Hulp bij het kopen van alle producten in de kaartautomaat.
• U kunt het zelf doen terwijl u de medewerker aan de telefoon heeft.
• Of u kunt de bediening van de kaartautomaat aan de medewerker overlaten, zodat u kunt meekijken.

U kunt ook een filmpje op YouTube bekijken over deze telefonische hulp bij de NS-kaartautomaat: http://www.youtube.com/watch?v=LLm3nwalveI

Goede reis samen!
Bordensteker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, ook jij mag dan met 40% korting meereizen, je vriendin moet dan wel voor 2 personen inchecken.

Toegevoegd na 53 minuten:
Reist uw medereiziger met de OV-chipkaart, dan kan hij of zij de Samenreiskorting op de kaart laden bij de NS-kaartautomaat. Uw medereiziger moet wel in het bezit zijn van een eigen anonieme of persoonlijke OV-chipkaart (deze mag ook van een andere vervoerder zijn) met daarop minimaal 10 euro saldo. Uw medereiziger kiest op de NS-kaartautomaat de knop ‘Laden overige producten’, vervolgens ‘Samenreiskorting’. Hij of zij krijgt vervolgens automatisch korting op de eerstvolgende treinrit als hij incheckt in de voordeeluren. Na uitchecken vervalt de Samenreiskorting automatisch na 35 minuten. Voor een terugreis moet Samenreiskorting opnieuw op de OV-chipkaart geladen worden.

Goed om te weten: Samenreiskorting op de OV-chipkaart is geldig bij NS en in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia. U kunt dit reisproduct ook ophalen bij de automaten van Arriva, Connexxion Veolia, en Syntus en bij o.a. Primera. U herkent deze apparatuur aan het merk CCV.

Toegevoegd na 54 minuten:
Reist uw medereiziger met de OV-chipkaart, dan kan hij of zij de Samenreiskorting op de kaart laden bij de NS-kaartautomaat. Uw medereiziger moet wel in het bezit zijn van een eigen anonieme of persoonlijke OV-chipkaart (deze mag ook van een andere vervoerder zijn) met daarop minimaal 10 euro saldo. Uw medereiziger kiest op de NS-kaartautomaat de knop ‘Laden overige producten’, vervolgens ‘Samenreiskorting’. Hij of zij krijgt vervolgens automatisch korting op de eerstvolgende treinrit als hij incheckt in de voordeeluren. Na uitchecken vervalt de Samenreiskorting automatisch na 35 minuten. Voor een terugreis moet Samenreiskorting opnieuw op de OV-chipkaart geladen worden.

Goed om te weten: Samenreiskorting op de OV-chipkaart is geldig bij NS en in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia. U kunt dit reisproduct ook ophalen bij de automaten van Arriva, Connexxion Veolia, en Syntus en bij o.a. Primera. U herkent deze apparatuur aan het merk CCV.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dat was inderdaad niet goed omschreven, het had moeten zijn: Zij moet dan wel de samenreiskorting laden. Ondertussen heb ik dit aangevuld.
Ja, je kunt ook profiteren van 40% korting met de kaart van jouw vriendin, maar alleen als je samen met haar reist. Het abonnement van jouw vriendin staat op haar naam en bevat haar foto, je kunt dus niet zelfstandig zonder haar met haar kaart reizen.
De eenvoudigste manier om met haar met korting te reizen is: zij checkt gewoon in en jij koopt bij de automaat een papieren kaartje met korting, bij controle moet je dus ook tegelijkertijd haar abonnement en jouw kaartje tonen.
Deze mogelijkheid gaat trouwens vervallen als de papieren kaartjes verdwijnen.