waarom rijden de treinen niet als er brand is?

vandaag rijden de treinen niet tussen zevenaar en doetichem, omdat er brand is bij de plastic fabriek maar de bussen wel.. hoezo is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Bussen kunnen makkelijker omrijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een bus kan elk moment stoppen, een andere route nemen of zelfs omkeren. Treinen hebben een lange remweg, kunnen geen andere route nemen en omkeren onderweg kan ook niet.

De treinen komen waarschijnlijk langs een punt waar het eventueel gevaar oplevert voor de passagiers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op last van de brandweer. Het kan zijn dat ze de hulpdiensten niet willen hinderen door gesloten spoorbomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan. Slim +
Als de brand erg dicht bij het spoor is, kan het zijn dat de brandweer het spoor moet betreden om goed te kunnen blussen. Ook kan het zijn dat er water aan de andere kant van het spoor gehaald moet worden, waardoor er slangen over het spoor gelegd moeten worden. De rookontwikkeling bij het spoor kan zo hevig zijn, dat het niet meer verantwoord is om met treinen te rijden. Tenslotte kan een grote brand een hoop publiek aantrekken, die soms bij of op het spoor gaan staan om maar zoveel mogelijk te kunnen zien.