Na hoeveel tijd ben je bij de NS formeel vergeten uit te checken?

Het gebeurde mij vandaag toen ik uit het station liep, halverwege teruggelopen om alsnog uit te checken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De NS geeft als antwoord dat je 'in ieder geval op dezelfde dag tot 6 uur na het inchecken nog (kunt) uitchecken op uw bestemmingsstation. " Dat 'in ieder geval' houdt al in dat er rek in zit. Het schijnt zo te werken, dat 's nachts om 04.00 uur alle OV-kaarten die wel een incheck hebben maar geen uitcheck (in principe een fout van de reiziger) collectief worden uitgecheckt. Vraag me niet naar de achterliggende techniek... Je begint de volgende dag dus altijd met een 'incheck'. Alleen ben je dan wel het instaptarief kwijt en dat is in zeer veel gevallen hoger dan de treinreis. (Verschil kun je terugvragen bij NS). Naar men zegt, staat er nogal wat geld van vergeten-uit-te-checkers bij de organisatie die de kaart uitgeeft, onder meer omdat niet iedereen zijn geld terugvraagt. Maar een probleem ontstaat als je vergeet uit te checken bij NS en vervolgens wel 'incheckt' bij een andere vervoerder. Dan kun kun je niet meer uitchecken bij NS. Ook niet binnen die 6 uur.

"Als u vergeten bent uit te checken, kunt u in ieder geval op dezelfde dag tot 6 uur na het inchecken nog uitchecken op uw bestemmingsstation. " Het is dus afhankelijk van de tijd van inchecken.

Bronnen:
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100