Hoe kan ik een ov-kaart kopen voor, en wat kost het tussen Goirle en Tilburg centraal station?

Een vriendin van me moet vanuit Goirle naar Tilburg centraal station met de bus en dat 4 x per week, 48 weken per jaar. Ik krijg niet gevonden hoeveel dat kost, waar ze een kaart of ov-kaart kan kopen want ik heb nog nooit in een bus gezeten.
Wat is de beste oplossing en hoe pak je dit aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt me het goedkoopst om een OV-chipkaart te kopen en 'op saldo' te reizen. Een enkele reis Goirle - Tilburg CS kost volgens de site www.9292.nl euro 1,85 met OV-chipkaart zonder korting. Heen en terug zou dan euro 3,70 per dag zijn, x 4 werkdagen = euro 14,80/week en euro 710,40 per jaar bij 48 weken. De anonieme OV-chipkaart is bij zeer veel verkooppunten te koop, zie www.ov-chipkaart.nl De persoonlijke, waarvoor je een machtiging voor automatische incasso kunt opgeven waardoor je 'm nooit meer hoeft op te laden, is in ieder geval via www.ov-chipkaart.nl te krijgen. Daar hoort een pasfoto op. Je kunt die kaart ook laten blokkeren bij verlies of diefstal. Met de anonieme gaat dat niet maar die kun je weer door iedereen laten gebruiken. Een korting is mogelijk, waardoor de reis 1,22/enkele reis wordt. Voorwaarden: •houders persoonlijke OV-chipkaart met leeftijd van 4 t/m 11 of 65+ •houders OV studentenkaart •In Brabant; jongeren van 12 t/m 18 jaar die reizen op een persoonlijke OV-chipkaart Dan zouden de kosten bedragen: (1,22 * 2 * 4 * 48) = euro 468,48. Een abonnement is duurder. Jeugd Maandabonnement Noord-Brabant 81,70. Zou per jaar zijn: euro 980,40 Brabant vrij 16- en 17-jarigen maand 40,85. Zou per jaar zijn: euro 490,20. Voordeel is, dat je dan wel 'overal' naar toe kunt gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100