als ik uit de tram ben gestapt mag een BOA me dan nog controleren?

dus als ik heb uitgecheckt en uit de tram stap dus ik ben op dit moment niet meer in de tram hebben de BOA's (HTM controleurs) hebben ze dan nog het recht om mijn vervoersbewijs te vragen.
en mogen ze me de tram weer in duwen terwijl ik bijvoorbeeld een belangrijke afspraak heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

ja dat recht hebben ze,ze mogen om je vervoersbewijs vragen , en als je die niet hebt ook om je legitimatie en als je zwartrijder bent mogen ze je gelijk een bekeuring geven ,maar ze zullen je niet terug in de tram duwen .Dus na betaling mag je gewoon naar je afspraak

De mogelijkheden van de BOA;s zijn onder andere in Amsterdam per 1 januari uitgebreid. Het was eigenlijk enkel mogelijk op heterdaad in te grijpen. Nu mogen ze zelf staande houden en zelfs opbrengen naar het bureau. Indien dus voor een BOA zonder meer duidelijk is dat jij net gebruik hebt gemaakt van OV kan hij dit inderdaad doen. Afhankelijk van de "rang" hebben ze zelfs recht op gebruik van handboeien mogen ze indien nodig binnen de geweldsinstructie je met dwang vasthouden

Ja dat mag, maar ze mogen jou niet zonder reden weer de tram induwen, nee ze mogen je dan zelfs niet aanraken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100