Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verboden voor niet-politie voertuigen om met politiestrepen en het logo rond te rijden?

Ik dacht namelijk van wel, maar waarom mogen trams hier dan wel mee rijden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet exact hoe het zit voor openbaar vervoer maar als particulier mag het absoluut niet. De politie strepen (en de logo's die ze voeren) zijn in Nederland wettelijk beschermd en je ze mag zeker als particulier niet op je auto (iod) gebruiken. Je mag in Nederland ook geen namaak badges van de Nederlandse politie hebben.
Met die tram is waarschijnlijk onderdeel van een campagne van de politie zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat is het zekers, daar ga je de bak voor in. En op de tram, dat is gewoon reclame volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mee eens met het antwoordt hier boven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien is het geen reclame. Zijn het geen bezuinigingsacties... met het openbaar vervoer in plaats van de eigen auto?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het enigste dat ik kan bedenken is reclame voor de orde handhavers. En daarbij is het duidelijk dat een tram geen functie heeft voor de orde te handhaven. Bij een ander voertuig zou deze vergissing wel gemaakt kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laatste antwoord is juist.
Het logo is beschermd. En de eigenaar mag wel toestemming geven voor gebruik. vandaar de tram.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij wel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding