Betalen voor stopbus i.p.v. trein ns?

Zaterdag ga ik met de trein naar Amsterdam vanuit Maarheeze en ik heb mijn treinkaartje al gekocht. Nu kreeg ik gister te horen dat er gewerkt wordt op het spoor bij Eindhoven-Boxtel/Venlo/Weert en ik de stopbus moet nemen tot aan Eindhoven Beukenlaan. Nu is mijn vraag, moet ik betalen voor die bus? Want ik heb tenslotte mijn kaartje voor de trein al gekocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.5K
Bordensteker
11 jaar geleden
De drie tot nu toe gegeven antwoorden zijn allemaal goed. Onder het door de vragensteller afgebeelde reisschema zijn normaal ook de prijsgegevens te zien. Ik heb daarnet eens dezelfde reis opgevraagd en daar zie ik de gewone prijs.
Ook als je op de knop “Koop kaartje” drukt zie je niets ongewoons.
Ik heb voor alle zekerheid eens gekeken of je ook gewoon SamenUitKorting kunt krijgen op die reis en dat werkt ook gewoon. Zoals intussen al opgemerkt is: er staat ook “(NS)” achter de vermelding “Stopbus i.p.v. Trein”.
En als je op het plusteken drukt voor meer informatie dan komt er: “Door werk aan het spoor rijden er geen treinen maar vervangende bussen.
De vertreklocatie van de bussen wordt op het station aangegeven.
De extra reistijd is verwerkt in dit reisadvies.” Dus alles wijst op wat inderdaad gebruikelijk is: NS huurt de bussen in, en in die bussen zijn de treinkaartjes geldig.

Antwoorden (3)

Als de NS bussen inzet is dit ter vervanging van de trein. Hierin is jouw gekochte kaartje gewoon geldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee je hoeft niet te betalen. Op het station roepen ze om waar de bussen staan en daar kunnen ze vragen om je trein kaartje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat busvervoer wordt door de NS geregeld. Het zijn niet de reguliere busverbindingen, maar die bussen rijden in plaats van de trein. Daarom geldt jouw treinkaartje daar als vervoerbewijs. Ik heb het trouwens nog nooit meegemaakt dat de chauffeur bij het instappen vroeg het kaartje te tonen.
Amadea