Krijg ik korting als ik met iemand reis met een ov-chipkaart?

Ik reis morgen met de trein met een vriendin van me en zij heeft een ov-chipkaart (persoonlijk, maar zonder abonnement), kan ik dan met 40% korting meereizen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee ,dat kan niet. Daarvoor moet je echt een kortingskaart hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Het met korting meereizen is alleen van toepassing wanneer je met iemand in de trein stapt die een abonnement op de ov-chipkaart heeft staan. Een jaarkaarthouder, of een dalurenabonnement bijvoorbeeld. Als zij volle prijs betaalt met de ov-chip dan moet jij ook de volle prijs betalen.

Toegevoegd na 4 dagen:
Voor de reis in de vraag is het te laat, maar er kwam vandaag een envelop van de NS bij de post. Daar zitten twee NS-Meereiskaarten in. Te gebruiken tussen 16 en 31 mei 2013. Daarmee mag 1 persoon gratis 1 dag meereizen met iemand die een geldig vervoerbewijs heeft en 12 jaar of ouder is.
Dus je kunt binnenkort op deze manier wel twee keer gratis met jouw vriendin meereizen.
Amadea