Hoe moet je reizen met de trein met een OV-chipkaart?

Moet ik hem speciaal activeren of iets dergelijks en hoeveel saldo moet er minimaal opstaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een anonieme kaart gaat kopen, kun je deze bij een loket aanschaffen en gelijk saldo erbij op zetten. Dit moet voor de trein minimaal 20 euro zijn dacht ik (of 40).
Je checkt in op het station waar je instapt, en checkt uit op het station waar je uit stapt. Als je niet het minimale bedrag op je pas hebt staan (voor de bus is dat 4 euro) mag je niet reizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een Studenten OV, en persoonlijke OV (met pasfoto) moet je hem aanvragen en activeren. Een anonieme OV kan je zo kopen bij een NS balie. Ze moeten allemaal opgeladen worden bij een zogenaamde oplaadpaal: hier een willekeurige paal, http://www.plushorst.nl/content/ovchip.jpg
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kunnen ook gelijk bij aanschaf opgeladen worden.