Hoe groot is de kans dat je gepakt word als je zonder kaartje reist in de metro?

Als je in een grote stad bent en je gaat met de metro koop ik altijd wel netjes een kaartje maar vaak controleren ze het niet eens! is het dan niet veel goedkoper om zonder kaartje t reizen? Geld trouwens niet voor alle metrostations, bij veel heb je ook zo'n poortjes systeem :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig te beantwoorden. In Rotterdam, bij de RET, controleren ze altijd onverwacht. Ik reis doordeweeks elke dag met de metro, al 4 jaar, en ben het nog maar 2 keer tegengekomen. in het weekend schijnen ze wel vaker te controleren, doordat ze dan meer studenten kunnen pakken die met hun OV weekkaart reizen.
paulus811
12 jaar geleden
De ervaring van jeffhangsa deel ik. Gemiddeld eens in de 2 jaar. Als het je niks uitmaakt dat je gepakt wordt voor iets wat eigenlijk diefstal is, ben je veel goedkoper uit als je af en toe een boete betaalt.

Het beste antwoord

De kans dat je wordt gecontroleerd is in de metro noet erg groot, ik zou t schatten op ong. 30%. in de trams wordt wel steeds meer gecontroleerd. Ong. 45%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gaat toch niet om of er wel of niet gecontroleerd wordt in de metro. Jij maakt gebruik van de metro en daar hoor je gewoon netjes voor te betalen! Bovendien is het risico voor een boete €38,50 zonde van het geld. Tegenwoordig controleren ze ook zonder uniform. Zit jij lekker in de metro als je weet dat je geen kaartje hebt gekocht en bij elke halte zien of er controle binnenstapt. Denk dat je met kaartje veel relaxter reist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd dit normen en waarden praatje -_-
de kans is heel klein dat je word gepakt, elke x als ik met de metro ga, word er nooit gecontroleerd
je word nog het vaakdt gecheckt in treinen volgensmij
metro amper nog!