Ik heb met internet mijn reis met de tram geplanned. Maar hoe kom ik vanaf die plek weer terug zonder internet?

Ik weet nu dus wel hoe ik daar kom, (ik ga met de tram) maar hoe weet ik hoe ik terugkom? Staan daar borden ofzo? En wat als er helemaal geen tram terug rijdt? Sorry ik ben nog nooit met de tram geweest vandaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Trams rijden altijd heel vaak, dezelfde tramlijn rijdt vaak om de 10 minuten of kwartier. Als je gewoon teruggaat naar de halte waar je bent uitgestapt kan je waarschijnlijk binnen een kwartier de tram terug pakken. Dat is dan dus gewoon dezelfde tram weer maar dan de andere richting uit! Ook hangen er altijd borden (vaak digitaal) bij de tramstations. Verder kan je op internet ook kijken naar de terugreis.
Als je via 9292.nl je reis bekijkt, kan je altijd klikken op 'terugreis'. Dan zie je dus hoelaat de tram terug gaat. Ook zijn er vaak bij stations of via internet boekjes of iets dergelijks verkrijgbaar waarin de tramlijnen staan en hoelaat ze gaan.
De tram is echt een makkelijk vervoersmiddel, dus maak je geen zorgen (: Mocht je eenmaal daar alsnog in de war raken dan kan je altijd iemand vragen die ook staat te wachten op de tram!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vrijwel alle tramroutes volgen op de heenweg en de terugweg dezelfde route. De haltes van de terugweg liggen meestal (schuin) tegenover de haltes van de heenweg.

Bij iedere tramhalte staat een bord met de vertrektijden van de tram(s) vanaf de betreffende halte. Soms wordt met een extra digitaal scherm(pje) aangegeven hoeveel minuten het duurt tot de volgende tram komt. Als er trams met verschillende nummers vertrekken van dezelfde halte, is er voor ieder tramnummer een ander schema met vertrektijden.

Je kan dus het beste na het uitstappen bij de tramhalte van je bestemming even aan de overkant van de weg bij de halte kijken hoe laat de tram daar weer zal vertrekken. Ook kan je daar zien hoe laat van die halte de laatste tram vertrekt.

Wanneer je nog vragen hebt, kan je terecht bij iedere trambestuurder, tramconducteur en trambegeleider. Die kunnen al je vragen beantwoorden, al zijn ze niet altijd even vriendelijk.

Je kan ook het telefoonnummer 0900-9292 bellen voor meer informatie. Dit telefoonnummer is bereikbaar op werkdagen van 6:00 tot 24:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 7:00 tot 24:00 uur. Het kost € 0,70 per minuut, met een maximum van € 14,-.

Overigens kan je via de website waarmee je je heenreis hebt gepland, ook je terugreis plannen.